W zdrowym ciele, zdrowy duch!

Zbilansowana dieta, aktywność fizyczna oraz regularny sen, to czynniki, które zapewnią nam zdrowie, dobrą kondycję fizyczną, doskonałe samopoczucie i młodzieńczy wygląd przez długie lata. Każda pora jest dobra na to, by wprowadzić choćby drobne zmiany w dotychczasowym stylu życia. Dostarczanie organizmowi codziennej dawki witamin i cennych składników odżywczych w postaci przekąsek na bazie świeżych owoców i warzyw wkrótce zaprocentuje!

Koniec lata to ostatni dzwonek, żeby nacieszyć się smakiem ulubionych owoców i zadbać o siebie, zmieniając dotychczasowy styl życia na zdrowy i aktywny. Jest to, rzecz jasna, bardzo dobre postanowienie, pod warunkiem, że zmiany zostaną wprowadzone na stałe, a zdrowe nawyki nie odejdą w zapomnienie po kilku dniach.

Aby każdego dnia cieszyć się energią i doskonałym samopoczuciem, należy się dobrze wysypiać, być aktywnym fizycznie i przede wszystkim zdrowo się odżywiać. Szereg niezdrowych pokus sprawia, że ciężko jest wytrwać w postanowieniu zdrowego odżywiania się, zwłaszcza, że wciąż panuje stereotyp, według którego zdrowe jedzenie to jedzenie pozbawione smaku. Zbilansowana dieta wcale nie musi być nudna i niesmaczna. Niezdrowe przekąski można z powodzeniem zastępować smacznymi sałatkami ze świeżych owoców lub warzyw, jogurtami z pełnoziarnistymi płatkami, a hektolitry kawy można zastąpić świeżo wyciskanymi sokami lub wodą.

Nie bez znaczenia jest także ilość posiłków spożywanych w ciągu dnia i regularne odstępy między nimi. Nie ma jednoznacznej reguły, ponieważ wiele zależy od płci, wieku, prowadzonego trybu życia i wielu innych czynników. Jednak przyjmuje się, że dziennie powinno się zjadać ok. 4-5 posiłków w 3-4 godzinnych odstępach czasowych. Oczywiście podstawą jest śniadanie, które stanowi najważniejszy posiłek w ciągu dnia, więc nie należy go bagatelizować, bo bez śniadania organizm gorzej funkcjonuje w ciągu dnia, co objawia się spadkiem koncentracji i energii. Śpiesząc się rano do pracy, wiele osób nie ma czasu na robienie śniadania, ale wystarczy przygotować sobie kanapki z ciemnego pieczywa z wędliną, twarożkiem i koniecznie z porcją świeżych warzyw, np. z pomidorem, ogórkiem, rzodkiewką lub sałatą. To naprawdę nie zajmie nam wiele czasu.

http://www.cilio.de/

Do kanapek zamiast kawy lub herbaty można wypić sok ze świeżo wyciskanych pomarańczy. Jest znacznie zdrowszy od kartonowych napojów, które z sokami mają niewiele wspólnego, a jego przygotowanie z pomocą wyciskacza do cytrusów Cilio jest wygodne i szybkie.

Spędzając wiele godzin w pracy, również trzeba zorganizować sobie zdrowe posiłki, które dodadzą energii na cały dzień, będą sycące, a jednocześnie lekkie. Doskonałym pomysłem są samodzielnie przygotowane sałatki. Składniki można komponować dowolnie, kierując się swoimi kulinarnymi upodobaniami. Podstawą sałatek powinny być rzecz jasna świeże warzywa lub owoce oraz zioła i przyprawy, dzięki którym nadamy potrawie niepowtarzalnego smaku. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie resztek z obiadu z poprzedniego dnia – resztki makaronu, ryżu czy kurczaka doskonale sprawdzą się w sycących sałatkach, pełniących role drugiego śniadania.

https://www.gefu.com/

Obieranie świeżych owoców i warzyw do sałatki będzie przebiegało szybko i sprawnie, kiedy użyjemy do tego obierka marki Gefu. Z nim obierzesz marchewkę, jabłko czy ogórka z największą precyzją i bez skaleczeń.

https://www.gefu.com/

Obrane warzywa potraktuj regulowaną szatkownicą Violi, marki Gefu, która pozwoli Ci uzyskać równe plasterki o pożądanej grubości.

http://www.sagaform.com/

Gotową sałatkę możesz przesypać do pojemnika z zestawu Sagaform Fresh, który dzięki dołączonemu widelcowi i słoiczkowi na sos do sałatki, doskonale sprawdzi się w pracy.

Dobrą alternatywą dla sałatek są jogurty. Ich zaletą poza walorami smakowymi jest również szybkość przygotowania. Wystarczy połączyć jogurt naturalny z kawałkami ulubionych owoców, płatków lub bakalii i mamy pyszną, zdrową i sycącą mieszankę.


http://www.sagaform.com/

Taki jogurt domowej roboty możesz zabrać ze sobą do pracy. Umożliwia to szczelnie zamykany kubek na jogurt Sagaform Fresh, który posiada oddzielny pojemnik na płatki, musli i inne ulubione dodatki.


Równie ważne co jedzenie jest też to, co pijemy w ciągu dnia. W praktyce jest to zazwyczaj kawa lub gazowane napoje, które zawierają w sobie olbrzymie ilości cukru. Lepiej zastąpić je wodą mineralną, która orzeźwia znacznie lepiej niż słodkie napoje, dodaje energii, poprawia metabolizm i sprzyja odchudzaniu.

https://www.xd-design.com/

Poręczną butelkę Tritan od XD Design, możesz wypełnić wodą i dowolnymi owocami oraz kostkami lodu i zabrać ze sobą nie tylko do pracy. Doskonale sprawdzi się także na wycieczce lub treningu na siłowni.

Dietetycy zalecają picie około 1,5-2 litrów wody dziennie, dlatego wychodząc z domu, warto zabrać ze sobą butelkę z wodą. Dodając do niej kawałki ulubionych owoców lub liście świeżej mięty można poprawić jej smak, dzięki czemu picie jej stanie się czystą przyjemnością.

Picie odpowiedniej ilości wody w połączeniu ze zbilansowaną dietą i regularną aktywnością fizyczną pozwoli cieszyć się dobrym samopoczuciem, nienaganną sylwetką i młodzieńczą urodą przez długie lata.


Nasza strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na umieszczanie ich w Twoim urządzeniu. Czytaj więcej